Prvi koncert koji smo pogledali pod novom upravom Tvornice kulture bili su saharski bluzeri Tinariwen. Iako smo primijetili da je problem s ventilacijom i dalje rak rana prostora ispod radničkog doma, osjetilo se da se nešto uzbudljivo sprema u Tvornici pod novom direkcijom. Da nismo jedini svjedoči strah glazbene javnosti prema mogućnosti zatvaranja velikog pogona koja je ovih dana bio vrlo prisutan u medijima. Kako trenutno stoje fasade i podovi u Šubićevoj i ulici Ljudevita Posavskog, čini se da se pogon neće zatvoriti, te je time uklonjen strah, barem za jedan period. Koliko su ozbiljni dobri ljudi iz Tvornice svjedoči i pravovremeno objavljivanje programa (o ljudskim faktorima i ljudskim glupostima koja daju takva priopćenja nakon EB festivala zbog nesnošljivog problema s ventilacijom što je umalo rezultiralo s nekoliko raspadnutih brakova, tučnjavama između najboljih prijatelja, nećemo. Samo bi istaknuli da su nas malo podsjetili na bivšu nam vladu). Tako smo već sredinom prosinca znali kako će nam u metropolu stići jedno od najvećih konsenzusa barem što se glazbene kritike i publike tiče u 2011.godini. Znaju dobri ljudi iz Tvornice da publiku treba pripremiti, kako bi potom ona dala najbolju dobrodošlicu glazbenim zvijezdama. Znaju oni isto da je novčarka prazna, pa najave puno prije kako bi se kasice-prasice pripremile i potom istukle, sve to oni znaju i zato je nama drago da se pogon nije zatvorio.
Hajmo se vratiti konsenzusu.
Da, zaista je mlada američka kantautorica Merrill Garbus bila najugodnije iznenađenje u 2011.godini. Radno/umjetničko ime mlade Merrill jest tUnE-yArDs (da, upravo ovako komplicira tipkanje), te je njezin album whokill bio jedan od onih sveprisutnih kako u radijskom eteru (cimnite samo vaše frekvencije na 100,5 pa ćete shvatiti o čemu pišemo) tako i u usmenoj predaji između glazbenih kužera i onih malo manje upućenih. Spomenuti album jest drugi u karijeri tUne-yards, a objavljen je za legendarnu izdavačku kuću 4AD (ista objavljuje imena poput The National, Gang Gang Dance, The Big Pink, Bon Iver), koja je otkrila po tko zna koji put još jedno zlatno jaje. Sam album bi mogli okarakterizirati kao pop-indie zvuk uz dosta britkih i osviještenih stihova što nam se izuzetno sviđa. U rezimejima najboljih u 2011.album je pristojno ovisno o dužini lista zauzimao od 15.do 5. pozicije najboljih.
Kako nismo glazbeni kritičari, nećemo ulaziti u finese albuma, ali ćemo vas uputiti na njezine izuzetno zanimljive nastupe, kada na pozornici svira i tipka istovremeno (ponekad bosa), uostalom, ostavili smo vam da pogledate neke od izvedbi u nastavku kao motivacijski čimbenik. Još za kraj, moramo istaknuti kako je nastup tUnE-yArDs predviđen za mali pogon zato brže bolje po vaše karte od 80 kn u Dirty OldShop, Rockmark, Aquarius i Tvornicu kulture. Da vam se ne bi ponovio Caribou iz ITD-a od prije dvije godine kada je zagrebačka publika prekasno shvatila hype i ostala bez ulaznice. Nemojte pomisliti kako smo zaboravili, predgrupa tUnE-yArDs bend iz regionalnog nam lonca za taljenje, Mlat, četvorka koja postoji od 2007.godine, i čini je izuzetno zanimljiva ekipa; Kove (ex "Leut Magnetik", sada "Jinx" i"Avoq"),Branko Kovačić - Huste ("Let3") Dražen Baljak -Baljak ("Let3") i naposljetku Nikica Jurjević - Direktor("Pasi"), a moto benda jest pomirba frekvencija. Ostavili smo vam i neke njihove uratke za testiranje u nastavku. Stoga hajmo na biznss s klikanjem i slavljem izuzetnog koncerta u Zagrebu.
Gangsta...
Bizness...
You Yes You...
Momci iz domaćeg lonca za taljenje, MLAT!
No comments:
Post a Comment